Sunnah Orang Berjuang

Assalamualaikum.sahabat-sahabat sekalian..mari kita bersama-sama hayati lirik lagu di bawah. Sebagai seorang yang bersama-sama berjuang menyampaikan dakwah,saya berbesar hati untuk sma-sama berkongsi apa yang telah saya dapat..Lirik yang penuh bermakna dan nasyid yang mampu meyemarakkan lagi semangat seseorang untuk terus berdakwah dan menyampaikan Agama Allah..Sesungguhnya kehidupan seseorang seseorang yang sentiasa berjuang menyebarkan Agama Allah adalah indah jika dia menikmati betul-betul perjuangannya.

Bagaimanapun,banyak cabaran yang bakal dihadapi dan ditempuhi sebgai seorang pendakwah. Namun begitu, teruskan kerana Allah sentiasa mengasihi dan membantu hamba-Nya yang sentiasa berjuang mempertahankan agama-Nya. Jika bukan kita siapa lagi..Seringlah kita berdoa kepada-Nya agar sentiasa memberi ketabahan di dalam diri kita..

Janganlah rasa segan salah seorang kalian kepada manusia, menghalanginya untuk mengucapkan kebenaran jika melihatnya, menyaksikannya, atau mendengarnya.

(HR. Ahmad, 3/50, At-Tirmidzi, no. 2191, Ibnu Majah no. 4007. Dishahihkan oleh Al-Albani rahimahullahu dalam Silsilah Ash-Shahihah, 1/322)



Kata Imam Hassan Al-Banna:
‘Saya ingin menjadi seorang guru dan pendakwah. Saya akan mendidik para pemuda pada waktu siang, malam dan waktu cuti. Saya akan mengajak keluarga mereka mengamalkan cara hidup Islam dan menunjukkan kepada mereka jalan untuk mendapatkan kegembiraan dan kebahagiaan hidup yang sebenar. Saya akan menggunakan cara-cara yang paling baik yang termampu oleh saya untuk mencapai tujuan ini melalui syarahan, penulisan dan pengembaraan di jalan raya dan lorong-lorong.’

Sunnah Orang Berjuang
(klik untuk dapatkan lagu in)

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menungkah fitnah
Itulah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid membela tauhid

Dipisah dia berkelkana
Dibelenggu dia uzlah menagih bina
Namun jiwa tetap mara memburu cinta
Membara demi allah dan rasulnya

Berjuang tk pernah senang
OmbaK derita tiada henti
Tenang resah silih berganti
Inilah sunnah orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa airmata
Siangnya bagaikan sinar dirimba
Memerah keringat mencurah tenaga

Sudah sunnah
Berjuang ke jalan allah

Berjuang memang pahit
Kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yg perlu dibayar
Bukan sedikit pedih yg ditagih

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua jadi pilihan
Dunia yg fana atau syurga

p/s: Ya Allah,kurniakan kepadaku kekuatan agar aku sentiasa kuat menahan godaan dunia.. Berikan aku taufik dan hidayah moga aku terus di bawah perlindungan dan rahmat-Mu..Aku memohon agar engkau membuka pintu hati-Ku supaya aka dapat bersama-sama dengan pejuang Islam yang lain dalam menyebarkan Agama-Mu..aku pohon perlindungan daripada-Mu agar aku terhindar dari fitnah dunia..buangkan sifat malas yuntuk beribdah kepada-Mu..Ampunkan segala dosa yang telah ku lakukan..sesungguhnya aku adalah hamba-Mu yang lemah..Engkau yang Allah adalah maha kuasa yamg memiliki segala kesempurnaan...amin..
-sahabat-

No Response to "Sunnah Orang Berjuang"

 
powered by Blogger